Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego - Wersja do druku +- Indeks forum Nasze Pasieki (https://naszepasieki.org/forum) +-- Dział: Do It Yourself ... (https://naszepasieki.org/forum/forumdisplay.php?fid=52) +--- Dział: Land Rover Freelander - wisko (https://naszepasieki.org/forum/forumdisplay.php?fid=53) +--- Wątek: Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego (/showthread.php?tid=86) |
Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego - viking200 - 10-05-2020 Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego bez rozcinania obudowy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2867370.html#16824420 " Zacznijmy od początku. Zadajmy sobie pytanie dla czego sprzęgło nie działa prawidłowo? Zaczynają się hamowania na skrętach, rwie poduszki na dyfrze, siadają krzyżaki na wale aż w końcu pada reduktor. Sprzęgło wiskotyczne a raczej substancja która się w nim znajduje traci swoje właściwości a my jej w tym pomagamy stosując z oszczędności różne opony. Regeneracja polega na wymianie tej substanji na nową. Mówiąc w skrócie: Demontujemy wał,wyciągamy z niego visko, nawiercamy dwa otworki aż zacznie nam się wydobywać ciemnoszary smar. Musimy to wszystko przepłukać benzyną ekstrakcyjną. Musimy wykonać gwint w tych otworkach aby je później zaślepić śrubami. Napełniamy sprzęgło nowym olejem silikonowym o odpowiedzniej lepkości 80000cst . Normalnie wejdzie około 150 ml ale resztę musimy wtłoczyć pod ciśnieniem do ilości 230ml . Zakręcamy otwór montujemy wszystko i cieszmy się napędem 4x4. Auto nie zwalnia na zakrętach nie ma żadnych stuków w układzie napędowych i przednie koła nie wpadają w poślizg bo tył od razu zbiera. Taka naprawa jest dostępna na YT. Koszt takiej regeneracji to 100zł za olej i poświęcony czas bo narzędzia mam. " Linki : http://jelenia4x4.pl/?p=263 https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regeneracja-sprzegla-wiskotycznego-land-rover/ . RE: Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego - viking200 - 11-27-2020 Przedstawiony sposób regeneracji zapieczonego sprzęgła wiskozy , na pierwszy rzut oka jest nawet do przyjęcia , tylko drobne ale , sprawia że ten sposób na dłuższą metę może nie zdać egzaminu . Dlaczego ? No więc po pierwsze nawiercając otwory na śruby i nagwintowanie ich , nie daje gwarancji że do wnętrza wisko w trakcie obróbki nie dostaną się opiłki metalu . I raczej nie dam wiary że można je wypłukać razem ze zużytym starym olejem silikonowym . Jednego czego można się spodziewać to tego że nawet ta niewielka ilość opiłków z biegiem czasu wytrze tarczki sprzęgłowe i tym sposobem załatwimy wiskozę na amen . Poza tym jakoś ciężko jest mi uwierzyć że podanie benzyny ekstrakcyjnej pod ciśnieniem wypłucze , rozklei zapieczone tarcze a tym bardziej że ciśnienie wypłucze resztki opiłków metalu z zakamarków tarcz . Dalej idąc tokiem tego sposobu , ciekawe czy później intensywnie przedmuchując , osuszymy wnętrze obudowy i powierzchnie styku tarcz z resztek benzyny . Bo coś mi podpowiada , że pozostanie jakaś ilość nieodparowanej benzyny w środku , i co dalej ... wstrzykując olej silikonowy musimy się liczyć z tym że taka mieszanka olej + benzyna może zmienić właściwości oleju , kto wie czy nie na gorsze . Z braku laku , każdy sposób jest dobry nawet ten opisany w poście powyżej . |