Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - Wersja do druku +- Indeks forum Nasze Pasieki (https://naszepasieki.org/forum) +-- Dział: Do It Yourself ... (https://naszepasieki.org/forum/forumdisplay.php?fid=52) +--- Dział: Land Rover Freelander - wisko (https://naszepasieki.org/forum/forumdisplay.php?fid=53) +--- Wątek: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . (/showthread.php?tid=88) |
Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - viking200 - 10-31-2020 Pech chciał że moje sprzęgło wiskotyczne w Freelanderze odmówiło posłuszeństwa , i chcą nie chcąc musiałem się nim zająć . Przy okazji wymieniłem krzyżaki na wałach , przypuszczam że od nowości do nich nie zaglądano . Szukałem na różnych forach wiadomości na temat wiskozy , co do konkretów to nie ma ich za wiele . A te które są dostępne , nie wyczerpują do końca odpowiedzi na kilka newralgicznych pytań . Co do sposobu rozcięcia i wyflaczenia sprzęgła istnieje sporo opisów , na YT też jest trochę filmów . Czy jest jakiś klucz-metoda składania tarcz ślizgowych lecz niestety nikt ani słowem nie wspomniał jak takie sprzęgło wiskotyczne złożyć , na co zwrócić uwagę przy składaniu . Odpowiedź na to pytanie znalazłem jak rozbierałem sprzęgło z mojego Landka . W trakcie rozkleszczania zapieczonych tarcz szukałem jakichkolwiek znaków , i w trakcie żmudnego rozkleszczania zwróciłem uwagę na takie półokrągłe wycięcia w tarczkach. Od tego momentu zarysował się sposób układania , a że pamięć ulotna więc kilka fotek nie zaszkodzi aby zrozumieć klucz według którego są układane tarcze wiskozy . i tak dalej , pamiętając o tym aby nie pomylić się z kolejnością układania tarcz Jak widać , istnieje jednak jest klucz o którym nikt nie wspomniał w żadnym poście na stronach . W sumie się nie dziwie , bo jak ktoś ma smykałkę do majstrowania to już nie będzie ich potencjalnym klientem . Czym się takie regenerowane wisko różni od fabrycznego ? Większość zapytanych odnosiła się dość krytycznie do pomysłu regenerowania wisko nie podając żadnego logicznego wytłumaczenia tylko powtarzali jak mantrę że nie bardzo da się naprawić i tylko fabrycznie nowe na szansę że się w najbliższym czasie nie zapiecze , co mnie najbardziej rozśmieszyło to to żeby podesłać im uszkodzone (zapieczone) wisko to naprawią za kilkanaście setek . Jak dla mnie to różni się ceną , fabrycznie nowe to koszt powyżej 2T złotych . Regenerowane , na alledrogo kształtuje się w granicach 600 - 800 zł , i to jeszcze pod warunkiem że zda się stare . Które jak się domyślam , po zregenerowaniu trafi z powrotem na rynek . Decydując się na samodzielną regenerację , to wolę wydać 150 - 200 złotych na tokarza , który wytoczy dobrze spasowane flansze ( patrz , fotka poglądowa poniżej ) Zdjęcie poglądowe dla przyciągnięcia uwagi : Zaletą tego patentu bez patentu , jest to że w razie gdyby coś szwankowało w pracy sprzęgła , nie spinało , ślizgało lub zaspawało na amen ( olej utracił swoje właściwości lub zastosowany o innej lepkości ) można rozebrać i wymienić na właściwy , kto wie , czy olej o innym współczynniku np 75 000 cst w naszym klimacie nie zdał by egzaminu . Bo i z takimi opiniami spotkałem się na forach . Na razie zakończyłem pierwszy etap prac , czyli rozcięcia obudowy w miejscu spawu , rozkleszczenie sklejonych płytek wiskozy oraz dokładnego umycia całości . Następny krok , dorobienie flansz . Potem końcowa obróbka i ... składanie w całość . Jednym słowem ... cdn ... RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - viking200 - 12-01-2020 Po drobnych perypetiach w końcu udało mi się ukończyć regenerację oraz modernizację visco . Visco po złożeniu . Prawidłowo zamontowany odrzutnik , taki drobny szczegół ale czasem się zapomina jak ma być zamontowany . . RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - dziupla - 02-20-2021 Dzień dobry Ta flansza jest wykonana z aluminium? Czy nie przecieka olej silikonowy bo nie widzę żeby była tam jakaś uszczelka . RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - viking200 - 02-20-2021 (02-20-2021, 10:22 AM)dziupla napisał(a): Dzień dobry Dzień dobry , Nie , ta flansza nie jest z aluminium . Jest wytoczona z metalu , tutaj widać http://naszepasieki.org/forum/showthread.php?tid=89 dokładniej . W moim wykonaniu pierścienie tych flansz są wytoczone , spasowane na wcisk i obspawane . Lepszym rozwiązaniem było by spawać TIG-iem . Ale co tu wymagać jak się nie ma pod ręką tego co by się chciało . Nic też nie przecieka , zastosowałem uszczelkę którą musiałem sobie wyciąć z arkusza , https://allegro.pl/oferta/material-na-uszczelki-arkusz-reinz-250x250x1-0-mm-6821288882?snapshot=MjAyMC0xMS0xOVQxOToyNzowMC40NDdaO2J1eWVyOzEzYzYzZDJhODJjNTU1NDQwZmZhZThmMjEwNmQ1YzBhZjIyNGYwNjU4ZTY5YTkxODBiODAzNTViYTRmNDU3NGU%3D To tak w wielkim skrócie . RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - dziupla - 02-20-2021 (02-20-2021, 10:55 AM)viking200 napisał(a):(02-20-2021, 10:22 AM)dziupla napisał(a): Dzień dobry Jaka cena takiej przeróbki ...(bez ceny silikonu i podpór wału) ? RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - viking200 - 02-20-2021 Wytoczenie flansz - pierścieni w zakładzie tokarskim koszt około 120 złoty łącznie z rozcięciem sprzęgła . Co do pospawania flansz , to sam spawałem . I o dziwo nic nie przecieka Co do ceny , wszystko jest uzależnione od tego jak się dogadasz z tokarzem . Mi akurat tyle zaśpiewał zanim zaczął toczyć , a jeszcze musiał się dostosować do wymiarów które chciałem uzyskać . RE: Jak rozgryźć wisko i dobrze je złożyć . - dziupla - 02-20-2021 (02-20-2021, 02:13 PM)viking200 napisał(a): Wytoczenie flansz - pierścieni w zakładzie tokarskim koszt około 120 złoty łącznie z rozcięciem sprzęgła . Jest możliwość wysłania wiskozy do Pana na regeneracje ? |