Biorąc pod uwagę moje wcześniejsze wywody w poszukiwaniu usterki w pojeździe , dlaczego podświetliło mi się trzech a właściwie czterech Amigos .
Już na spokojnie po przemyśleniu , doszłem do wniosku że jednak przyczyną było uszkodzenie łożysk
( nie tyle kulek w nim co specjalnej powłoki magnetycznej ) ma to swoją nazwę fachową
ale dla mnie jest to po prostu pasek magnetyczny umocowany , przyklejony jak uszczelniacz , z którego czujnik ABS odczytuje obroty koła .
To samo jest na pozostałych kołach zainstalowane .
Przyglądając się ściągniętym łożyskom , zauważyłem braki i nierówności na pasku , stąd takie dziwne wykresy kontrolne .
Sam materiał "paskowy" nie jest twardy jak w nowych łożyskach tylko taki bardziej gąbczasty maziowaty ,
co świadczy o jego degradacji .
Na którymś z anglojęzycznych forum koleś o imieniu James twierdził że głównym powodem zaświecenia się kontrolek jest łożysko na wykończeniu .
Twierdząc tak miał rację , łożysko było na wykończeniu chociaż nie łomotało w czasie jazdy ale szum był dość głośny .
Po demontażu widok na te ścieżki magnetyczne był raczej opłakany , co widać na załączonym obrazku .
Przypuszczam że od nowości łożyska nie były wymieniane więc raczej można się było spodziewać takiego widoku ,
różne drobne zanieczyszczenia jednak zrobiły swoją robotę i dość skutecznie pościerały , uszkodziły nośnik magnetyczny .
Po wymianie na nowe łożyska wszystko wróciło do normalnego stanu użyteczności .
Amigos zgasły i już nie wkór-zają oczu .
W kabinie jest o wiele ciszej , już nie ma tego głośnego , mocnego szumu .
W sumie nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ,
bo przy okazji szukania przyczyny głównej usterki usunąłem kilka innych niedomagań ,
głównie włączników-styczników na pedałach gazu i hamulca ( tylko dostać się do nich i wymienić to osobna historia ) .
Już na spokojnie po przemyśleniu , doszłem do wniosku że jednak przyczyną było uszkodzenie łożysk
( nie tyle kulek w nim co specjalnej powłoki magnetycznej ) ma to swoją nazwę fachową
ale dla mnie jest to po prostu pasek magnetyczny umocowany , przyklejony jak uszczelniacz , z którego czujnik ABS odczytuje obroty koła .
To samo jest na pozostałych kołach zainstalowane .
Przyglądając się ściągniętym łożyskom , zauważyłem braki i nierówności na pasku , stąd takie dziwne wykresy kontrolne .
Sam materiał "paskowy" nie jest twardy jak w nowych łożyskach tylko taki bardziej gąbczasty maziowaty ,
co świadczy o jego degradacji .
Na którymś z anglojęzycznych forum koleś o imieniu James twierdził że głównym powodem zaświecenia się kontrolek jest łożysko na wykończeniu .
Twierdząc tak miał rację , łożysko było na wykończeniu chociaż nie łomotało w czasie jazdy ale szum był dość głośny .
Po demontażu widok na te ścieżki magnetyczne był raczej opłakany , co widać na załączonym obrazku .
Przypuszczam że od nowości łożyska nie były wymieniane więc raczej można się było spodziewać takiego widoku ,
różne drobne zanieczyszczenia jednak zrobiły swoją robotę i dość skutecznie pościerały , uszkodziły nośnik magnetyczny .
Po wymianie na nowe łożyska wszystko wróciło do normalnego stanu użyteczności .
Amigos zgasły i już nie wkór-zają oczu .
W kabinie jest o wiele ciszej , już nie ma tego głośnego , mocnego szumu .
W sumie nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło ,
bo przy okazji szukania przyczyny głównej usterki usunąłem kilka innych niedomagań ,
głównie włączników-styczników na pedałach gazu i hamulca ( tylko dostać się do nich i wymienić to osobna historia ) .