Domowy sposób regeneracji sprzęgła wiskotycznego bez rozcinania obudowy.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...l#16824420
" Zacznijmy od początku.
Zadajmy sobie pytanie dla czego sprzęgło nie działa prawidłowo? Zaczynają się hamowania na skrętach, rwie poduszki na dyfrze, siadają krzyżaki na wale aż w końcu pada reduktor.
Sprzęgło wiskotyczne a raczej substancja która się w nim znajduje traci swoje właściwości a my jej w tym pomagamy stosując z oszczędności różne opony.
Regeneracja polega na wymianie tej substanji na nową.
Mówiąc w skrócie:
Demontujemy wał,wyciągamy z niego visko, nawiercamy dwa otworki aż zacznie nam się wydobywać ciemnoszary smar.
Musimy to wszystko przepłukać benzyną ekstrakcyjną. Musimy wykonać gwint w tych otworkach aby je później zaślepić śrubami. Napełniamy sprzęgło nowym olejem silikonowym o odpowiedzniej lepkości 80000cst .
Normalnie wejdzie około 150 ml ale resztę musimy wtłoczyć pod ciśnieniem do ilości 230ml .
Zakręcamy otwór montujemy wszystko i cieszmy się napędem 4x4.
Auto nie zwalnia na zakrętach nie ma żadnych stuków w układzie napędowych i przednie koła nie wpadają w poślizg bo tył od razu zbiera.
Taka naprawa jest dostępna na YT. Koszt takiej regeneracji to 100zł za olej i poświęcony czas bo narzędzia mam. "
Linki :
http://jelenia4x4.pl/?p=263
https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regenera...and-rover/
.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...l#16824420
" Zacznijmy od początku.
Zadajmy sobie pytanie dla czego sprzęgło nie działa prawidłowo? Zaczynają się hamowania na skrętach, rwie poduszki na dyfrze, siadają krzyżaki na wale aż w końcu pada reduktor.
Sprzęgło wiskotyczne a raczej substancja która się w nim znajduje traci swoje właściwości a my jej w tym pomagamy stosując z oszczędności różne opony.
Regeneracja polega na wymianie tej substanji na nową.
Mówiąc w skrócie:
Demontujemy wał,wyciągamy z niego visko, nawiercamy dwa otworki aż zacznie nam się wydobywać ciemnoszary smar.
Musimy to wszystko przepłukać benzyną ekstrakcyjną. Musimy wykonać gwint w tych otworkach aby je później zaślepić śrubami. Napełniamy sprzęgło nowym olejem silikonowym o odpowiedzniej lepkości 80000cst .
Normalnie wejdzie około 150 ml ale resztę musimy wtłoczyć pod ciśnieniem do ilości 230ml .
Zakręcamy otwór montujemy wszystko i cieszmy się napędem 4x4.
Auto nie zwalnia na zakrętach nie ma żadnych stuków w układzie napędowych i przednie koła nie wpadają w poślizg bo tył od razu zbiera.
Taka naprawa jest dostępna na YT. Koszt takiej regeneracji to 100zł za olej i poświęcony czas bo narzędzia mam. "
Linki :
http://jelenia4x4.pl/?p=263
https://jaktozrobilemwgarazu.pl/regenera...and-rover/
.